Wednesday, January 19, 2011

White Horse ?

ahha ! agak lama tak update belog yang cantik ungu nie. haruslah puji kalau tak siapa lagi nak puji kan kan kan ? (: maaf oke along dan angah yang dah tak sabar sabar nak baca karya agung adikanda korang ni an ? al maklum, semenjak menjak bekerjaya sebagai assignment-holic nie, tak sempat nak update belog ! :p ok, mari mari. tu baru mukabuka dia, mari kita betul kan sides mirror dan setat kan enjin untuk entry yang kedua nie ok ? hah ? baru yang kedua ke. lambat nya hang syazana. 

assignment assignment dan assignment

berkaitan dengan tajuk entry ni..

White Horse ala ala cerita dalam dongeng

soalan untuk anda, jawab dalam hati. anda percaya x kalau tiba tiba ada orang datang dengan kuda putih kat depan rumah anda ? konon konon macam nak hantar rombongan meminang lah. kalau betul betul mesti anda pengsan lepas tu terus koma kan. percayalah ! bukan cerita tipu ni tau.

permulaannya, dua dua tiga empat lima hari lepas sy terlayan, ter ea bukan sengaja tau, lagu Taylor Swift - White Horse. masa tu pulak nak tido, sy pun terfikir ada lagi ke white horse dengan lelaki yang datang dengan macho nye ala ala zaman zaman remaja cinderella, rapunzel dan yang seangkatan dengan mereka. dulu dulu masa sy muda muda, al maklum sekarang kan dah tua. ahha ! sy selalu terbaca cerita cerita dongeng cinderella and the gang nanti kahwin dengan putera yang naik kuda putih. sy pun fikir sambil imagine, budak budak biasa lah tu kan kuat berangan !


"oh, best nya kalau dapat naik kuda putih tu."
"oh, best nya kalau jadi macam cinderella."
"oh, bila lah nak besar ni."

dan pelbagai bagai lagi lah ucapan tanda teruja dengan cerita yang konon konon nya tu. tapi, kenangan zaman kanak kanak tu yang paling manis macam gula sebab kalau anda biarkan, gerenti penuh semut datang urung ! macam dalam bilik sy ni, agaknya kitorang selalu sweet dreams tu yang seronok semut buat party like this tu.

tapi persoalannya sekarang anda rasa masih ada ke ? kalau sy, tadea pulak sy terbaca kat newspaper muka depan yang tertulis ;

METRO - "Angkara Kuda Putih" , seorang remaja perempuan di jumpai koma selepas pengsan angkara kedatangan boyperin nya di hadapan rumah untuk meminangnya dengan membawa seekor kuda putih sebagai hantaran. 

kuda putih yang cantik

wahhh, hebat ! kalau ada keratan metro, berita harian, harakah sekalipun yang macam tu. tolong bagitau sy. x sabar sy nak temubual mangsa setelah dia sedar daripada koma. apa pun, kenang kan kenangan anda, semoga akan ada yang gadis gadis yang membaca entry ini 'dipinang' oleh pemuda dan white horse nya ok ? (:

No comments:

Post a Comment