Thursday, October 13, 2011

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah...

assalamualaikum. waaa. bersemak samun dah belog nie. lama nya dah tak update apa apa entry. bukan tanak, bukan tamau. tapi ada halangan yang tak boleh nak di tempuh untuk update entry. sy dah tertinggal banyak entry untuk sepanjang bulan september. hm. tapea its ok. bukan nya papea pun yang penting sy masih hidup dan ok. :)

berbalik pada tajuk entry kali nie. dugaan. yup dugaan pasti semua orang akan dapat rasa. cuma besar atau kecil tu bergantung pada takdir yang Maha Esa. dan bagaimana cara kita untuk menghadapi sesuatu dugaan tu dengan sebenarnya.

nie bukan untuk orang lain. tapi peringatan untuk diri sendiri. sy juga manusia biasa. ada kala sy pun menangis untuk hadap dugaan untuk sy. sibuk mencari cara untuk selesaikan itu ini. tapi.. sy terlupa pada satu benda. 

bersyukur dengan segala pemberianNya.

ok. cerita nie bermula macam nie. satu hari, saat sy rase bagai terhimpit dengan cubaan masalah. tiba tiba sy terbaca satu ayat yang membawa maksud, tak kan ada rasa sedih untuk hati seorang mukmin apabila di uji, malahan mereka lebih bersyukur. 

saat tu jugak sy menangis dengan sebenar-benarnya.. apa lah sangat apa yang terjadi berbanding mereka yang kehilangan tempat tinggal, keluarga, negara dan perkara yang berganda lebih besar. tetapi masih bersyukur. 

alhamdulillah.

thank you.. :)

syukur atas kesihatan tubuh badan walaupun hanya kadang kala kami diuji dengan kesakitan sementara.

syukur atas keluarga yang Dia berikan yang masih menyayangi walaupun ada kala nya kami masih melukai mereka.

syukur atas teman teman yang sentiasa berada di sisi menghulur tangan saat kami jatuh tersungkur.

syukur atas segala harta yang Dia beri walaupun kami tahu itu hanya pinjaman untuk seketika. 

syukur pada Mu ya Allah atas segala pemberian yang tak pernah henti henti pada hambaMu ini.

dan syukur sy dah dapat pulang ke rumah mersing. :) akhirnya dapat cuti dengan ummi abbi dan angah. 

berpuluhan juta pun tak kan pernah habis nak di ceritakan tentang nikmat yang Tuhan beri. walaupun kadang kala kita ingkar, kadang kala kita terlupa. terlupa untuk mensyukurinya.

semoga kita sentiasa berada dalam nikmat kesyukuran untuk berada dalam kalangan hamba yang beriman. :)

dan untuk wani ayob. takziah untuk pemergian ayahanda nya yang bercinta kerana penyakit heart attack. semoga arwah di tempatkan dalam golongan hamba hamba Nya yang beriman sebagaimana peribadi ayah nya yang sy kenal sangaattttt baik hati. dan wani masih bersabar sepanjang final yang di hadapinya. tapea wani. daripada Nya kita datang, kepada Nya kita akan kembali. 

azam untuk waktu sekarang. semoga sy dapat berdikari untuk menjalani setiap yang datang menimpa dengan penuh kesyukuran. macam nie. :)

" So I won't give up
No I won't break down
Sooner than it seems life turns around
And I will be strong
Even if it all goes wrong
When I'm standing in the dark I'll still believe
Someone's watching over me "

Amin amin amin ya rabbal alamin. T_T

No comments:

Post a Comment