Sunday, July 10, 2011

Hey, Ini Bapa Pulak..

lama. sy tau. sangat lama sy tak update belog. sibuk ? sibuk. mungkin sy sibuk dengan antara minggu minggu terakhir sebelum cuti mid sem nie. yeah. sy rasa anda pun akan alami benda yang sama untuk semua pelajar yang mesti akan ada exam before cuti panjang. jadi. anda tak perlukan jawapan untuk ke busy an sy tu kan ? 

ok bagus.

mari. jom kita tengok apa yang paling latest untuk semua berita berita dalam malaysia nie. ok. semua cerita tentang bersih. tak perlu di kabarkan. sy tau anda juga tau. apa ni apa ni. takkan lah sampai kami budak university yang tak tahu apa apa masih kena jugak di kuarantinkan  sebab takut kami join itu bersih punya perhimpunan. tapi still fine. sy tak ikut campur.

bukan tu yang sy nak cerita sekarang. memandang kan hari ayah sudah lama berlalu. baru lah sy nak terkedek kedek bagai itik pulang petang mau update entry untuk abbi. kan pernah sy cakap, setiap hari adalah hari ibu bagi sy. so do untuk abbi. setiap hari adalah hari ayah untuk abbi sy.

selamat hari papa abbi. :)

pertama tamanya apa yang mau sy ucapkan untuk abbi tercinta ialah ucapan terima kasih yang teramat sangattt. untuk segala pengorbanan yang pernah abbi buat untuk kami bertiga. finee walaupun sy tau abbi tak pernah basuh berak kami waktu kecil, tapi sy tetap tau yang abbi sayang kan  kami apa ada nya.

kadang kala sy sendiri protes tindakan abbi pada kami. dulu sy selalu rasa abbi nie selalu tak faham sy. tapi sekarang. dah matang agaknya. bila di pikirkan balik. yea. abbi hanya nak kami di besarkan dalam keadaan yang sempurna sifat. bak kata pepatah. takpa jang kalau muka hang tak cantik, tapi jangan hati hang busuk. 

mungkin pertama orang akan pandang rupa. tapi yang kedua orang akan pandang kelakuan. baru hidup boleh bahagia. :D waaa. sy cakap macam budak 19 tahun lah sekarang. wooo woo. ini dah lari topik.

abbi. mungkin sy tak pernah cakap sendiri dengan dia yang abbi. sy syg anda. tapi. dia mungkin tahu. tak kan ada anak yang tak sayang pada ayah nya. tu bagi sy. sebab sy sayang abbi dan ummi sy. tapi rasa nya semua begitu selagi mereka masih normal.

insyaAllah. selagi hayat masih di kandung badan. selama mungkin sy tetap akan berjasa pada mereka berdua seperit mana mereka berdua besarkan sy dan kakak kakak.

ok. jadi. hipothesis untuk hari ini adalah sangat banyak benda yang nak sy cakap kan. semakin masa tak mengizinkan. jadi. untuk ayah sedunia. terima kasih kerana sentiasa menjadi pelindung anak anak anda. semoga anda sentiasa menjadi lelaki perkasa di mata seorang anak ! 

jumpa lagi..

4 comments:

  1. tayah nak sayang abbi sy sangat lah sab sab !
    sayang papa awak yang nak datang sabtu nieee jeaaa cukup lah. :p

    :D

    ReplyDelete
  2. haa. ayat jangan sedih tuu mungkin ayat tipu kalau sy jadi awak sy pun akan sedih. tapi sentiasa igt hidup kita memang macam tu akhir nya. walau macam mana kita akan pergi mengadap Dia yang esa. :)

    selagi awak ada sy. sy akan jaga awak.

    ReplyDelete