Thursday, May 17, 2012

Kali Pertamanya, Luahan Rasa..


assalamualaikum. hopefully semuanya alhamdulillah sihat sejahtera. 17hb may 2012. harinie dah hari khamis. btw, semalam test sangat mengecewakan hati, diri dan sanubari. hm, kenapa sy rasa untuk sem nie langsung semangat sy pudar untuk study ? seriusly. memang itu yang berlaku. bertambah pulak dengan macammacam yang dah terjadi sekarang nie buat hati lagi rasa tak tenang. kenapa kenapa ?

tanya sendiri pada diri. 

tadea orang yang ada jawapan itu. cuma diri sendiri.

mungkin sy bley cakap "its ok, i'm trying. dah study dah kot."

tapi tanya lagi. cukup ke kau study sampai kau langsung tak bley jawab ?

kenapa kau amik fast trek kalau betulbetul kau tak blh buat ?

hm, astagfirullahalazim. hanya Allah yang Maha Mengetahui apa yang bakal berjadi. seminggu sebelum sy ke sini, Melaka. 3kali beristikharah tentang fast trek. "insyaAllah, ada jalan keluar yang baik jika berusaha."

Allah tahu. Allah tahu segalanya.

habis kenapa takde usaha ? err, bukan tadea. cuma kurang.

masih ada masa. masih ada waktunya. Dia beri kita peringatan untuk jangan menyesal kalau sudah terlambat. perbetulkan apa yang masih samarsamar dalam pebelajarannya.

selamat belajar secara berkesan Syazana. 

tapi bukan cuma itu. err mungkin ada sesuatu yang mengganggu fikiran hati sy saat dan ketika ini. ya Allah, perbetulkan segalanya. semoga keadaan menjadi seperti yang asal. tenangkan hati hambaMu ini dan tempatkan kami dalam kalangan hambahambaMu yang beriman. kalau mungkin ini masanya untuk kami pergi, kalau masa ini kami pergi dapat mengurangkan segala dosa yang bakal kami buat lagi, izinkan kami bertemuMu dalam keadaan yang Kau redhai, dalam kalangan mereka yang Kau cintai.

semoga terbuka hati orang yang kami lukai, yang kami sakitkan hati, dihapuskan segala perasaan yang tak diingini terhadap kami dengan memaafkan kami. tidak pernah ada secebis rasa untuk melukainya, cuma diri ini insan biasa. tak lari dari silap kekurangan diri. tidak pernah ada niat untuk mempermainkannya, benar jika diizinkan, masih mahu diri ini diimamkan olehnya. semoga masih dapat kami menjaga perhubungan ini, sampai waktu dia menjadi yang halal untuk diri ini. percintaan sampai ke jalan yang Kau redhai. insyaAllah.

amin ya rabbal alamin. T_T

Love, Misy Syazana

1 comment: